torsdag 31 mars 2011

Kanske ska våga göra något av det som står under rubriken "barn" i kalendariet i GP?

I dag var jag, Gabriella, Ylva och våra bebisar på babyrytmik.

Jag har inte varit på något sådant förut. Har liksom väjt undan för föräldragrupper, kyrkans barntimmar, öppna förskolan och liknande. Vet inte riktigt varför. Jo, det vet jag visst. Jag känner mig obekväm i sammanhang där vuxna människor ska umgås och bli vänner bara för att de råkar ha fött barn ungefär samtidigt. Jag är inte tillräckligt socialt skillad för att fixa sådant. Får typ tourettes.

Sedan är jag också rädd för att bli en sådan som lägger till ett -is på alla ord. "Var har du nappis?" "Ska vi gå till öppna föris?" osv. Och jag får för mig att det hör hop med att till exempel gå på babyrytmik.

Som ni förstår så är mitt behov av att VARA UDDA OCH INTE GÖRA/VARA SOM ALLA ANDRA enormt.

Jag är en tönt.

Allefall, i dag får jag väl äta upp någon slags hatt, för babyrytmiken var FAB. Bossa älskade det och det var kul att titta på andra bebisar. Sedan fanns det en personal där som glatt tog emot Bossa när jag behövde fixa lite med skötväskan och Bossas mat.

Jag ba: "tack så mycket"
Och hon ba: "nej det är JAG som ska tacka. Hon är så söt!"
Jag ba: "vill du följa med mig hem?".

Nej. Så sa jag inte.

Men det var himla bra med babyrytmik. Det var det.

7 kommentarer:

  1. Det är griiimt med en del babyaktiviteter! Och det finns en hel del att göra här i Götet. Vi testade idag att gå till ÖF Spira som jag bara hört så himla gott om men jag blev besviken. Lokalen i sej är inte så speciell, standardleksaker för babyn men sångstunden tyckte J (7,5 månad) var fantastisk, lite mer som en babyteater med lätta ramsor!

    Jag har klarat mej bra utan att bli Tjenis (se där en is-ändelse) med alla mammor med baby i samma ålder.

    SvaraRadera
  2. Jo men man får svälja lite av sin koolhet och gå på en del sånt där. Förra gången när jag var hemma med storebror var bebissångstund etc räddningen tyckte jag för att få dagarna att gå och träffa lite andra mammor.

    Imorgon ska jag börja jobba. Iiiiih!!! Känns rätt konstigt. Eller mycket konstigt till och med. Just nu är H sjuk och har feber och jag har haft honom klistrad på kroppen i några dygn. Imorgon ska jag vara ifrån honom 8 timmar. Tror det blir skönt men ovant.

    SvaraRadera
  3. ååååiii vad jag grämer mej för att vi inte bor i samma stad. iiii.

    SvaraRadera
  4. Camilla - nu känner jag mig faktiskt lite peppad på att börja utforska. Tjenis, hehe.

    Karin - så himla spännande och roligt och läskigt och bra och allt på en och samma gång! Åh, önskar att du hade en blogg så att jag kunde få veta allt. Håller dock till godo ganska bra med fejjan.

    Mamma jw - jag med. Det känns som att det skulle kunna bli succé. Men vafan, vi får se till att ses någon gång inom inte för lång tid.

    SvaraRadera
  5. Öppna Förskolor är grymma, men stänger alltid så tidigt tycker jag (kl 15). För barn som går är muséum grymt, typ Sjöfartsmuseet, Naturhistoriska eller Stadsmuseet. Annars kan jag verkligen rekommendera Café A Bite på Andra Långgatan. Dels säljer de smörgåstårta i portionsbitar, fast främst för att de har barnavdelning och är supertrevliga (Gud vad det här lät som reklam, nu kommer Konsumentverket att utreda den här bloggen)

    SvaraRadera
  6. Jag vill gå till A Bite! Vad sägs om Henny/Bossa-dejt där nästa vecka? Kan alla dagar utom måndag.

    SvaraRadera
  7. Tänkte precis som du men blev totalt överraskad av sångstunder och öppna. Bästa människorna som jobbar där och inte alls så mammaigt som mitt misstänksamma jag fasat över.

    SvaraRadera