söndag 27 mars 2011

Hon blir så bortskämd, den lilla. Eller vi blir det...

Jag har väl sagt att skaffa barn är som en gift that keeps on giving? Alltså bokstavligen talat. Vi får fortfarande Bossapresenter vart vi vänder oss.

Kläder i storlek 74 (Bossas nästa size) från mormor (vänster) och farmor (höger).

Finaste barnsångboken från min kusin Johanna med familj. Den här sjöng jag ur i går när Bossa var mycket trött på att sitta i sitt eget bajs och åka bil hela tiden. Sjukt roligt att äntligen få veta hur till exempel Bamse-låter går. (Heja Bamse, starkast är vår Bamse, men han tycker inte om att slåss *gånger två*. Kommer det en stöddig typ och ger en liten svag ett nyp, då laddar Bamse upp igen med dunderhonungen.)

Johanna gav oss också de här fina bokstäverna som nu sitter på Bossarummets dörr.

Jag tänkte fråga er vad ni tror att Y.et står för (övriga bokstäver står för seal, alligator och lion), men nu upplyste Nils mig om att det naturligtvis är en Jak (Yak).

1 kommentar:

  1. Gissade rätt friskt på Yeti innan jag såg hornen

    SvaraRadera