söndag 6 februari 2011

Vad har hänt, Rickard Olsson? You used to be #1.

Nu är det en ny dag och nya tag och allt det där. Men jag vill ändå dröja mig kvar en stund vid gårdagens två lågvattenmärken:

1. Melodifestibjörnens programledarduo, alternativt produktionens manusförfattare.

Jag har inte läst tidningarna i dag eller ögnat igenom bloggarna än, så jag kanske slår in något vidöppet nu. Men var det inte nästan för rövigt för att vara sant? Alltså när Rickard Olsson gör en grej av att SwingFLY nästan heter som en gylf och tar sig i grenen varpå Marie Serneholt fnissar och man bara ... dör.

2. Kvällens handmjölkning.

Sedan Bossa föddes har jag undvikit att mjölka mig själv, för det känns så nasty. Men i går ammade inte Bossa på hela dagen, så på kvällen var det mjölka eller sprängas som gällde. Så det vara bara att kavla upp och...

För övrigt har jag tillbringat en hel vecka hos mina föräldrar nu. Med undantag av när jag jobbade på Värmlands Folkblad några veckor vintern 2004/2005 så har jag inte varit "hemma" så här länge sedan jag flyttade hemifrån.

Jag är väldigt redo att åka hem till Göteborg nu.

Bossa också. Om inte annat för att hon saknar att spela ukulele med pappa.

3 kommentarer:

  1. Jag har också handmjölkat. Hade brön upp till hakan och en unge som inte ville ha.
    Vad göra?

    Jag gick in i badrummet och tryckte ut i handfatet.
    Sen kom jag på att många hade tipsat om att bröstmjölk är "bra för hyn" så jag testade lite.
    Jo vars, blev rätt mjuk. Men det kändes lite nasty.

    Hon har alltid varit gullig lilla Bossa, men nu när det börjar bli mer person av henne är hon ju to die for.

    Stora kramarna!

    SvaraRadera
  2. Hej hopp!
    Jag såg inte Melo (som vissa envisas med att kalla det) igår så jag har inget att säga om herr Olsson. Däremot vill jag säga att jag hittade din blogg igår (via Bloggkommentatorerna, synd det där om Vickan och Daniel btw) och tycker verkligen, verkligen om den. Mycket. Keep it up!

    SvaraRadera
  3. Guldis - bra för hyn? Jag har en del i frysen. Kanske skulle cheffa ihop någon ansiktsgucka?

    Ewonne - vad fin du är! Och jag gillar din. Tack för länken.

    SvaraRadera