lördag 5 februari 2011

Vad gröt gör med bajs

Jag har en vän som en gång konstaterade att "den är liten, men snabb, och den luktar som en stor" om sin egen, ja...

Hur som helst. Nu när Bossa börjat äta gröt kommer jag att tänka på det uttrycket.

Så här:

Tidigare, när hon bara åt bröst och ersättning klossade hon cirka en gång i veckan och det luktade i värsta fall som en frukt som ruttnat. Unket sött, liksom.

Nu bara HELLO smell of death! Dessutom skiter hon hela_tiden_punktnu. Små högar, men många. Hittills i dag kanske fem gånger.

Nils: jag har hundra bajsblöjor upp på dig när du kommer hem från Italien, alright?

Nu kommer det bara att gå utför med bajset på den här, tänker jag.

3 kommentarer:

  1. Se det som en morot för dig själv, dvs ett riktigt handfast bevis på hur viktigt det är med konstfibrer för tarmarna!

    SvaraRadera
  2. Båda delarna, och då är ju Alcina ner på operan ett sjukt bra alternativ, (fick grymt bra recensioner av kulturradion) förtill vinet i pausen (den egentliga anledningen till varför jag går på opera)kan man ju då käka någon räkmacka eller liknade på fullkornsbröd :-)

    SvaraRadera