tisdag 1 februari 2011

Ut med det gamla, in med det nya

Läser på Amanda Schulmans makes blogg att hennes blogg börjar bli en av de största i Sverige. Tänker: "men den är ju ofantligt tråkig, hur kan den ha blivit så stor?".

Sedan får jag göra den här gamla goa: "Men tjena Einstein" till mig själv. Den har ju såklart blivit stor för att jag och massa andra pliktskyldigt läser den.

Så nu slutar jag med det och tar bort den från min läslista. Klarar mig rätt bra utan betraktelser som tokigheten i att "shoppa på NK samma månad som man skulle spara - tihi!".

I stället lägger jag in några nya bloggar som är bra på riktigt. Här kommer länkar:

Just another fucking blog *skitrolig och hysteriskt bra på att uppdatera*
Du är en tjej *världens bästa bloggnamn, inte sant?*
Salmiak åt folket *har sådant himla flyt i språket att allt som hon skriver om blir intressant*
Den där om Jenny - *önskar att jag kände, verkar urmysig*

Så! Läs ovanstående bloggar i stället för Amanda Schulmans om du läste hennes.

Eller gud vad elak jag låter. Läs Amanda Schulmans också, om du vill.

7 kommentarer:

  1. Nej för fan, läs inte Amanda alls! Läs mig! (skoja ba med det sista) Tack gulle dig!(!!!)

    SvaraRadera
  2. Tusen tack! Känner mig inte mysig. Eller kanske just mysig - sitter i långkalsonger och t-shirt.

    Och Amanda: jag har så svårt för det där, läser själv när jag har tråkigt, men det är så förbenat tråkigt att hon skriver så dåligt och folk som skriver så hjärtat stannar får noll kommentarer.

    SvaraRadera
  3. Jag känner mig dock som världens bästa.

    *ödmjuk*

    SvaraRadera
  4. Nu var ju jag tvungen att läsa Amandas blogg för att kolla vad du menar och det var verkligen urtrist läsning. Antar att hon är otroligt känd och häftig* annars? Finns ingen som helst logisk förklaring till varför man ska lägga tid pa att läsa sadan skit annars.

    * Jag bor inte i Sverige, det är förklaringen till vissa luckor i allmännbildningen avseende svensk prominens.

    SvaraRadera
  5. Linn - gulle dig right back!

    Den där Jenny - eller hur? Jag måste bli bättre på att sluta slentrianläsa storbloggar och i stället koncentrera mig på det som är på riktigt.

    Olga - haha, men jag menar det ju! Är inte alls ironisk när jag säger att jag älskar ditt bloggnamn. Det är hur bra som helst. Innehållet också, för den delen.

    CaMilla - hennes man driver en av Sveriges största bloggar (eller kanske till och med den allra största?) och han länkar till henne i tid och otid...

    SvaraRadera
  6. Jaha... Far väl kolla in den ocksa da da, men har inte tid att läsa daliga bloggar!

    SvaraRadera