onsdag 2 februari 2011

Jag har också börjat läsa deckare och låtit bli att byta om från sovkläderna

Ah, känslan av att få Bossa att somna lagom till "En plats på landet". Nu är det jag som dricker dagens tredje cola light och sätter mig med en bit... kladdkaka? Jag har tydligen utvecklat en sweet tooth här uppe. Brukar aldrig sätta mig och äta sötsaker ensam. Dricka vin ensam: ja, äta fika utan sällskap: nej.

Menmen. Det kanske är lugnet/stiltjen här som gör att jag upptäcker nya sidor hos mig själv.

Vet ni hur lite som händer för mig nu? Jag illustrerar:

Tidigare, när jag skulle kolla om tvätten var färdig i källaren tänkte jag först ta med mig babysittern ner direkt så att Bossa skulle kunna sitta och titta på medan jag hängde tvätt. Men sedan ändrade jag mig och lämnade babysittern, eftersom det tar lite längre tid att först gå ner med Bossa på armen och sedan gå upp igen och hämta sittern om tvätten skulle vara färdig. Och då har man fått en minut till av dagen att gå.

Nu låter det som att jag klagar. Det var inte meningen. Jag gillar det här.

2 kommentarer:

  1. fy fan vad gött det låter! Är f.ö precis likadan när det gäller sötsaker. Kan bara köpa/äta i sällskap.

    SvaraRadera