lördag 5 februari 2011

Från och med nu: bjud oss på middag!

Jag tror att jag har blivit märkt av de tre första månadernas kolikskrik. Går liksom runt och väntar på att skrikhelvetet ska braka loss mest hela tiden. Som i går, hemma hos Petra och Zlatan. Testade för första gången att ha med mig Bossa på kvällsaktivitet. Planen var att ge henne en flaska och lägga henne för natten i vagnsinsatsen vid sju och sedan försiktigt flytta över henne till bilbarnsstolen för hemfärd senare under kvällen. Och sedan bara stjälpa ner henne i sängen hemma.

"Men det kommer säkert att gå på röven", tänkte jag.

Men ånaj, det gick i stället hur bra som helst. Knappt något gnäll alls och inga större problem att somna i ett helt nytt rum.

Nu känner jag så här: vilka nya dörrar som öppnas.

Nu för tiden är den här konfiten...

... mer glad än sur.

3 kommentarer:

  1. Vad härligt Maria! Olles humör har också vänt. Kram

    SvaraRadera
  2. Åh! Hon var så duktig alltså. Så härligt att ha er här. Kom igen! Kom igen! Kom igen!

    SvaraRadera
  3. Eva - fan vad gött att höra! Heja Olle.

    DJ - det vet du att vi gör. Kommer igen, alltså. Maken till bortskämd man blir hos er, alltså! Vill nästan spy lite för att få smaka på gårdagens middag igen, om man säger.

    SvaraRadera