onsdag 12 januari 2011

Snart är hon fyra månader och kanske får nya skills?

Alrighty, det blev en ångestspya där i förra inlägget. Hoppsan. Och eftersom min man läser här så kanske det inte var så himla snällt att skriva så? Därför vill jag lägga in att han såklart är världens bästa man på alla sätt och vis och ingen annan vill jag ha.

Men alltså kvinnofällan i att vara den som går hemma första tiden med spädis. Den är ganska fet det. Den här konstanta anspänningen och känslan av att göra något hela tiden men ändå inte få något gjort och vara den som har stenkoll på ALLT som rör hushållet. På med förklädet och tillbaka till spisen med dig, kvinna. Sänkt inkomst deluxe får du också. På köpet liksom.

Buuää, det är en extra jobbig dag i dag bara. Jag har faktiskt aldrig i mitt liv varit så här trött förut (att festa till fem på morgonen och sedan gå till sitt sommarjobb klockan 7 är INGENTING i jämförelse, jag skulle kunna somna i en fontän av glaskross just nu). Och Bossa är extremt missnöjd i dag. Hon har precis: sovit, ätit och fått ny blöja och bara skriker. Trots att jag leker, tittar i ögonen, bär omkring osv. Det enda hon blir lugn av är att titta på tv. Och det får de ju ADHD av, de som är under två år, så det får hon ju inte göra. Eller? Fem minuter bara så att man får äta lunch?

7 kommentarer:

  1. Då har Olle fått adhd då... Stora kramar Maria, vet precis hur du känner dig.

    SvaraRadera
  2. Guldis - KRAM!

    Eva - egentligen ska jag inte klaga alls, din karl är ju borta över natten varje vecka. Du är min hjälte.

    Angående ADHD så var det något jag läste någonstans. Men det kan ju lika väl bara vara rubbish. Görs det inte till och med tv-program för bebisar (Teletubbies?)?

    SvaraRadera
  3. Teletubbies är min lilla uppvuxen med! Klart ungen ska se på teve. Världens bästa barnvakt!

    SvaraRadera
  4. Nils är lite rädd för Teletubbies, visade det sig, men vi ska nog köra med Nalle Puh om inte allt för lång tid.

    SvaraRadera
  5. Maria, så hör gör du.
    Onsdag nästa w så catrar du midda'n från Parkan och istället för att stå barfota vid spisen och slava, bjuder du över några väninnor på eftermiddags Poker med Bubbel. Kan rekommendera 7359, 89 pix/pava, finns även som magnum för 184 pix

    SvaraRadera
  6. Emil - det var det bästa jag hört någonsin, tror jag.

    SvaraRadera