tisdag 11 januari 2011

Min tillvaro just nu punkt nu

Ibland (i ärlighetens namn rätt ofta) när Bossa precis vaknat tänker jag "okej, nu är det två-tre timmar till nästa gång hon ska sova, vad i h-vete ska jag göra för att underhålla henne så länge?".

Alltså jag älskar ju att vara med min dotter. Såklart. Men ska vi vara uppriktiga så är det ganska svårt att variera sättet på vilket vi umgås. Det är liksom: babygym, ligga på rygg, testa att ligga på mage, äta, byta blöja, babysitter och... så börjar vi om. Och varje gång vi på nytt tar tag i ett av momenten, så duger det en liten-liten kortare stund än förra gången. Saker "get old" och hon protesterar. Samtidigt så har hon för få skills för att kunna göra något annat än det jag beskrev ovan. Hon vill, men kan inte och då kommer skriken.

Längtar efter:

* Att hon ska få nog stabil nacke för hoppgungan samt bumbom
* Att hon ska kunna leka på mage
* Att hon ska kunna äta annat än bröstmjölk och ersättning

2 kommentarer:

  1. Förstår precis Maria. Vill att Olle ska kunna sitta själv... Eller som du säger bara ligga på magen och leka själv. Det känns som att livet kommer att bli så mycket enklare då. Olle verkar dessutom vara lite efter Bossa utvecklingsmässigt. Tokfrustrerande... Men snart är det dags för annan mat. Jag har nedräkning till smakportionerna! Bara 9 dagar kvar till Olle är 4 månader!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag längtar som en galning efter att få ge henne lite gröt/mosad potatis/banan eller vad man nu börjar med. Det ska bli kul att se vad hon gillar och ogillar. Och så är det väldigt välkommet med ett extra element i vår dagliga rutin. Det blir ju lite tjatigt det där med babysitter-babygym-blöja-bära osv...

    SvaraRadera