fredag 21 januari 2011

Men jag använder inte ordet vardagslyx, där går min gräns

En som jag är kompis med på Facebook och som födde bebis samma vecka som jag hade den här statusraden för ett tag sedan:

"Pussar min dotter i pannan och på handen. Hon ler mot mig, sluter ögonen och somnar i vaggan."

När jag såg den så visade jag Anton och så kräktes vi lite i munnen samtidigt som vi skrattade rått.

Nu känner jag mig nästan precis så där mysig själv. Ja, banne mig, jag ska till och med basunera ut min mysighet:

* Just nu sover Bossa i sin vagn och jag har datta-time med god läsk.
* Snart kommer Nils hem och då ska jag få gå och hämta ut mina Asos-klänningar samt handla.
* Sedan ska jag göra hemlagad pizza samt frikadeller i god sås + pasta. Jag kallar det för "italiensk afton".
* Därefter ska jag och Nils kolla på På spåret och Skavlan och dricka några glas vin respektive öl.

Alltså MYSKÄNSLAN jag har nu. Den är enorm.

Och nu kom Nils hem!

5 kommentarer:

  1. Jag håller faktiskt med. Min statusuppdatering där var verkligen kräkframkallande. Ska faan i mig bli skärpning nu.
    Hoppas allt är bra annars. Jag gillar verkligen din blogg.

    SvaraRadera
  2. Haha, oj, nu dör jag lite. Hade ingen aning om att du läste här.
    Vill förtydliga att det egentligen inte var något fel på din statusrad. Den lät bara för rolig, på ett ironiskt vis, för mig som var knee-deep i kolikbebis. Ibland blir det mys-overload, du vet.
    Jag gillar din blogg också! Hon är för jävla söt, den där Daisy.

    SvaraRadera
  3. Asså fredagsmys med mat-tema och På spåret, vemhade kunnat tro detta för bara ett år sen?

    SvaraRadera
  4. No worries Maria. Jag fattar verkligen.
    Jag kräktes ju lite på mig själv.
    Gillar att följa hur våra bebbar går igenom samma faser.
    De är ju också vana vid The Wire-boxen från typ en veckas ålder så de kan hålla sina corners.

    SvaraRadera
  5. Körven - eller hur? Men jag tycker verkligen om det. På riktigt.

    Susanne - tack för att du är en så good sport.

    SvaraRadera