söndag 16 januari 2011

Lower lows och higher highs

I dag har jag kört bil. Det är ett liten grej för de allra flesta, men för mig är det stort. Jag är nämligen rädd för att köra bil. Och är ganska dålig på det.

Men det gick bra! Jag hämtade upp mina föräldrar på Landvetter där de landade efter två veckors semestrande i Egypten (60-årspresent från min bror till mamma, tack för att du la ribban för present där brorsan) och lyckades både hitta rätt och parkera innanför linjerna.

Sedan åkte vi hem till oss så att de fick lite Bossa-love innan de skulle hem till Värmland. På vägen berättade jag om Bossas nya skrikfas. Att det känns som att koliken kommit tillbaka och att jag och Nils är ganska förtvivlade.

Det märktes att de inte riktigt trodde på mig. Mamma sa till och med något som antydde att det nog inte var så farligt. Och det är inget konstigt med det - de träffade henne under julen och då var hon ganska glad.

Två minuter efter att de kommit in i lägenheten hade Bossa proved me right, om man säger. Jag såg på mamma att hon tyckte att det var på gränsen till konstigt mycket skrik och hon frågade försiktigt om jag inte kunde få hjälp på BVC.

Hur som helst. Det är tur att hon är så här glad mellan attackerna. Annars hade jag trott att det var något fel på'na.

Nu ska vi bada!

2 kommentarer:

  1. Nej vad jobbigt :-( Att det går bakåt med skrikandet. Det ska ju vara över efter 3 månader tänker man. Stackars er. Men hon är för söt på bilden :-)

    SvaraRadera
  2. Jupp, det är sådana där riktiga vansinnesavgrundsskrik igen. Bara att härda ut... Hon sover i alla fall gott på nätterna. I går klämde hon fem timmar på raken. Rekord!

    SvaraRadera