fredag 7 januari 2011

Jag har knutit näven i fickan så mycket redan och klockan är inte ens 12

Gjorde precis den här:

Fick Bossa att somna. La in henne till Nils (som fortfarande sov, då det var min tur att ta morgonpasset) och gick ut i kläderna jag sovit i + jacka för att köpa mjölk-till-kaffet på kiosken mitt emot vår port. Den var stängd, trots att den skulle ha varit öppen i en kvart. Då SKREK jag fula ord inombords och gick till Netto på Andra långgatan. I mina sovkläder. Där fiskade jag upp en stor mjölk och ställde mig i den enda kassakön. Då bestämde sig han i kassan för att börja inventera tobakshyllan, eller något. Inte förrän en dam bakom mig fräste åt honom att "kön började bli lång" slutade han och fortsatte ta betalt. Då hade jag köat i säkert tio minuter. Jag ångade av återhållen ilska. "FÖRSTÅR NI INTE ATT MIN DYRBARA KAFFE_OCH_DATA_TID rinner ifrån mig by the second?! HON KAN JU VAKNA NÄR SOM HELST!!!", ville jag skrika. Samtidigt försökte en annan tant smita före mig i kön, och I swear jag nästan fällde henne.

Så här var jag inte förut.

2 kommentarer:

  1. Hormoner, hormoner, hormoner... ;-)

    SvaraRadera
  2. I know, right... Längtar efter att sluta amma så att jag kanske eventuellt blir lite mer som jag igen.

    SvaraRadera