lördag 29 januari 2011

Han skämdes så hårt och jag tyckte jättesynd om honom

jag, Nils och Bossa var på Dubliners på Järntorget med familjen Mangan och Kat & Ade och deras bebis Zoe i dag på eftermiddagen. Otroligt bebisvänlig pub med gott om plats för barnvagn samt skötbord på toan. Fint!

Det roligaste/jobbigaste hände när jag gick för att beställa en runda i baren och började prata med mannen på stolen bredvid. Han var från Irland och befann sig i Göteborg för jobb och hans lika irländska kollegor satt bredvid honom i baren. Jag snackade på om att min vän Michael också var från Irland och allt var så himla trevligt till dess att han frågade mig vad jag pysslar med.

"I'm working in communications, but right now I'm on maternity leave."

"Oh really when are you due?"

Haha, hans polares uttryck när jag förklarade att jag redan fött min bebis. Obetalbart. Men hans min var inte så rolig. Stackarn vad jobbigt det var för honom.

5 kommentarer:

  1. För honom?? Du då??? ;-)

    SvaraRadera
  2. Men herregud vad roligt och gruvligt pinsamt för honom! Jag frågar ALDRIG om folk är gravida sedan jag gjorde exakt så här en gång.
    Folk kan i princip föda framför ögonen på mig utan att jag frågar om de är gravida.

    SvaraRadera
  3. Haha fyfan!! Stackars honom, och dig.

    En av mina elever frågade om jag var gravid för ca två år sedan (hade bara ätit mycket!!) men det var jag inte. Han ba "oj, då är det väl dags snart?"

    Dubbeldissen.

    SvaraRadera
  4. Olga - men herregud vilken osmidig "räddning". Tänkte eleven att minus och minus blir plus, möjligen? Två förolämpningar = en komplimang?

    SvaraRadera
  5. Haha, det var en gubbe från Irak (eller möjligtvis Palestina?) så jag tror inte att han fattade att det var en (två) diss(-ar). Kulturkrock+generationsklyfta?

    SvaraRadera