tisdag 18 januari 2011

Hade jag varit en mer gränslös tjej hade det blivit bilder till det här inlägget

Sitter och pumpar brösten och kollar på Jakten på lyckan. Tycker mycket om Hanna Hellquist. Tycker däremot inte om hur mina bröstvårtor blir av pumpen. Ni skulle se dem. Som... som två svullna köttiga blanka frukter av något slag. Det är hemskt.

Det föranleder också en lista. Jag kallar den...

... kroppsraset due to the thing they call pregnant:

* Bristningar på: mage, bröst, lår, stjärt, rygg (!)
* Putmage (det är lite som att magen gillade att vara gravid och nu tänker fortsätta att se ut som att den är det)
* Övervikt (well, obviously...)
* Gammeltackafötter (efter att ha burit omkring på all övervikt)
* Bröst som nog aldrig mer kan se pigga ut utan behå
* Stundtals lätta smärtor i underlivet (jajamen, fortfarande såhär 15 veckor efter förlossning)

Om det är värt det? Ja.

Om jag vill göra om det? Nej.

5 kommentarer:

  1. Åh ja kroppen och allt. Min mage är så gigantisk. Vet inte om det blir ännu mer så efter kejsarsnitt. Själva ärret gör nästan att degmagen korvar sig ännu mer och lägger sig ovanpå ärret. Fiiifan.

    Och du, det där om att göra om det. Folk börjar fråga om det inte är dags för syskon typ en vecka efter bebisen kommit. För mig tog det 4 1/2 år att ens börja tänka tanken på att göra om det. Så ta det lugnt.

    SvaraRadera
  2. För att starta dagen lite roligare än att snacka kroppsförfall undrar jag om Sally är sugen på en fika hemma hos mig på lördag runt två-tiden?

    SvaraRadera
  3. Förresten...är det inte dags för en "dagens hund" snart?

    SvaraRadera
  4. Karin - jag visste ju att kroppen skulle reagera på det här med att baka bebis, men det här RASET alltså. Jag vet inte om jag är okej med det, jag.

    Ola - JA DET VILL JAG!!! Jag sa det till Anton häromdagen, att det var alldeles för länge sedan jag träffade dig. Jag tar Bossa under armen (eller i vagnen) och dyker upp hos dig runt två. Puss.

    SvaraRadera
  5. woohoo, det blir roligt, det vankas hembakat, antagligen muffins.

    SvaraRadera