fredag 28 januari 2011

De jävlarna ska skjutas

Jag förvånas sällan över mansgrisars grisighet. Är väl härdad, eller så. Men ibland blir jag fortfarande förvånad över hur dumma, alltså i benämningen osmarta, grisarna kan vara.

Här är två färska exempel:

Örebro Taxis VD får sparken efter att ha skickat stjärtbilder av sin personal till sin personal.

Fotbollskommentatorn Andy Gray (superkänd i England och tjänar över en miljon pund om året) får sparken efter att ha ifrågasatt en kvinnlig linjedomares kompetens samt förklarat att kvinnor inte har koll på offsideregeln.

För mig är det helt magiskt att de här herrarna inte fattade att deras agerande skulle få konsekvenser. Undrar hur mycket bös de hållit på med och kommit undan med för att uppnå den totala känslan av oåtkomlighet?

Eller så är de bara extremt pantade.

5 kommentarer:

  1. *Väntar på att Emil ska komma och berätta varför detta inte är en "riktig" fråga. Och berätta om skattepolitik.*
    Tills dess, så ställer jag mig på din sida Maria.

    SvaraRadera
  2. Haha, tack Kristoffer. Jag tänkte faktiskt på samma sak...

    SvaraRadera
  3. Kära Kristoffer, du har helt rätt, tycker att även detta är en storm i ett vattenglas.

    skall vi snacka mansgrisar/kvinnogrisar så är det väll mer intressant att diskutera dem som inte sätter av en del av sin inkomst i ett pensionssparande för den partnern i relation som är hemma mer med barnen... där har ni ett riktigt griseri det till skillnad från lite bilder hit och ditt

    SvaraRadera
  4. Ja kanske, om man bor i "ankdammen Sverige" att man tycker att pensionsproblemet är värt att diskutera. Men vad är det mot honungsbiets försvinnande på Irland och i USA? http://en.wikipedia.org/wiki/Colony_collapse_disorder
    Om du verkligen vill förbättra världen tycker jag att du ska tycka saker om andra saker än inkomst i pensionssparande!
    Där har du ett riktigt problem det till skillnad från lite pensionspoäng hit och ditt

    Fast skämt åsido, man får ju tycka illa om flera saker samtidigt.

    SvaraRadera
  5. Emil, jag kan verkligen inte ta dig på allvar nu. Okej om du varit en helt okänd nät-tjomme, men jag har ju träffat dig flera gånger. Nu bara: suck...

    SvaraRadera