tisdag 4 januari 2011

Bossastatus

Vi var på BVC i dag och jag råkade svära i kyrkan genom att yppa att jag längtade efter att sluta amma. Förtom den fadäsen gick besöket bra. Det var vaccinationsdags och Bossa tog emot två sprutor - en i vardera litet knubbigt lår - utan att gnälla speciellt mycket. Så nu är hon vaccinerad mot polio, stelkramp, krupp och lite annat.

Mätte och vägde också. Så här "stor" är hon nu:

Längd - 60,5 cm.
Vikt - 5 810 g.
Huvudomfång - 39,8 cm.

Hon ligger tydligen mitt på mediankurvan. En riktig svennebananbebis, med andra ord.

Nu har jag precis fått henne att somna. Ska passa på att:

* Hänga tvätt.
* Dricka kaffe och kolla Desperate Housewives.
* Välja ut bilder och beställa framkallning.
* Lära mig hur man gör kategorier på bloggen.

3 kommentarer:

  1. Skönt att vara svennebanan i sådana här sammanhang!

    Äsch, inte ser du fram emot att sluta amma, det är ju så LJUVLIGT och NATURLIGT och VACKER och NÄRHETSSKAPANDE MELLAN MOR OCH BARN ;-)

    Enjoy kaffet m.m.

    SvaraRadera
  2. Eller hur, för att inte tala om VAD DET SÄGER OM MIG SOM KVINNA att INTE VILJA AMMA.

    SvaraRadera
  3. Ja fiifan. Varför skaffar man barn om man inte älskar att amma, det är SJUKT!!!!!

    Önskar du hade vår BVC-tant Lotta. Hon är bäst, man känner sig som världens bästa förälder när man varit där! Underbar känsla. Vi var hos henne på förmiddagen idag och hon bara "Fortsätt göra som ni gör bara, allt är fint med bebisen, ni är så coola av er så vi behöver väl inte ses förrän om två veckor?". När jag sa att jag tycker det är småtrist med spädbarn sa hon "Ja men så känner många, en del är helt enkelt inga bebismammor utan mer storbarnsmammor, du är inte ensam om det alls!". Man blir så extremt peppad av att träffa henne. Er BVC-tanta verkar mer inne på att skuldbelägga, oskön stil :-/

    SvaraRadera