torsdag 20 januari 2011

Blir dum i huvudet av det här

Förresten vaknar hon säkert inom en halvtimme. Max en timme. Det betyder att min hjärna för länge sedan börjat övertyga min kropp om att det inte är någon idé att somna. I stället jobbar min hjärna med att bygga upp en oro för hur tusan det ska gå för mig att åka tåg till Värmland ensam med Bossa om en dryg vecka (när Nils är i alperna). Tänk om hon skriker i tre timmar på tåget? Hur ska jag kunna bära allt vi behöver ha med oss? Hur ska jag fixa barnvagn, bilbarnstol, väskor och bebis helt själv?

Så funkar min hjärna.

Undrar om Nils kan ta morgonpasset med Bossa innan han sticker till jobbet?

6 kommentarer:

  1. Det kan han gott göra om han ska till alperna och gotta sig!

    SvaraRadera
  2. Ta ongen i barnvagnen, resten (väskor + bilbarnstol on top) packar du på en liten pirra, såndär som kryssningsproffs har att frakta ölflak på (liten ihopfällbar). Sen ber du en vän följa dig till tåget vid avresa och en annan möta dig vid ankomst. Seså, det löser sig.

    SvaraRadera
  3. Petra: word.

    Körven: jag vet att jag nojar onödigt mycket, men tänk om hon är extra skrikig den dagen. Då blir det... svettigt.

    SvaraRadera
  4. Ryggsäck min vän, det är grymt i såna lägen. Medföljare är också bra, annars får du helt säkert hjälp av någon vänlig själ. Annars fixar du det ändå, bara för att du måste. Ställ ändå in dig på att det kommer gå åt h-vete så kan det iaf inte bli sämre än väntat. Puss & kram från kusse som gjort det o överlevt mot alla odds.

    SvaraRadera
  5. PS; under vagnen ryms hur mycket som helst, glöm inte det :)

    SvaraRadera
  6. Kusse - tack för tipsen. Jag fegar dock ur och gör den här: får skjuts av Nils. Han kör mig dit innan han sticker till Alperna och hämtar mig när han kommer hem. Jag vet att det låter lite sjukt att inte våga åka tåg med sin bebis, men jag skulle kanske eventuellt svettas ihjäl om hon skulle få en sådan där riktig det_finns_ingenting_som_hjälper-skrikattack...

    SvaraRadera