måndag 3 januari 2011

Året som gick, september och oktober

I början av september slutade jag jobba och koncentrerade mig på att ta det lugnt. Och läsa böcker.

Fick också för mig att jag skulle sy saker till bebis.

Mina fötter svullnade till oigenkännlighet.

Nils tog med mig ut till havet så att jag skulle tänka på annat.

Det officiella datumet kom och gick.

Och jag sprack nästan. Samt fick bristningar.

Men så den 30 september hände det. Vi åkte in till förlossningen och fick stanna kvar! (På andra försöket.)


Älskade lustgasen.

Och livebloggade från sängen.

Bossa föddes vid 22-tiden den 30/9, men det dröjde till oktober innan jag (Nils fick följa med direkt) fick träffa henne på riktigt, då hon behövde vård direkt efter att hon pluppat ut. Fostervatten i lungorna gjorde henne blå och en otrevlig infektion gjorde att hon behövde antibiotika. Grejen hon har i näsan kallas CPAP och ger henne extra syre.

Första familjebilden. Vi blev kvar på BB/neonatal i en vecka.

Men sedan fick vi komma hem. Och då myste vi!

En hel massa.

Och gick en och annan promenad.


Men mest myste vi.

Finaste, finaste bebisen. "Hur kunde vi få en så snygg unge?", frågade vi oss ibland. And still do.

2 kommentarer:

  1. Åh vad fint :-) Och fint att ha dokumenterat allt det här.
    Den är speciell den där första nyfödingstiden. Man ligger nästan alltid i soffan med en bebis sovande på kroppen. Varmt, lite instängt och noll koll på tid och rum.

    SvaraRadera
  2. För att ho har e snygger morsa å en snygger farsa. Dä ä jämt inte svårare än så.

    SvaraRadera