onsdag 5 januari 2011

Året som gick, november och december

Bossa blev en månad och det sovs fortsatt mycket.

Men det skreks också en himla del. Så mycket att BVC-läkaren medgav att vi fått ett kolikbarn på halsen.

Mina föräldrar kom ner och myste med lilla skrikapan.

Så att jag och Nils fick klä upp oss ch vara fina med varandra för en kväll.

Det trillade fortsatt in massa presenter.

Som de här vackra sängkläderna som min morbrors fru broderat.

Vi fick mycket besök, också. Som Johan.

Och farfar.

Och Henrik.

Och Johanna. Hon var här mest av alla. Fina tant Johanna.

Blicken blev bättre och det blev skoj med flygplansmobilen.

Och med babygymmet.

Jag fick dricka rödvin igen.

Och skaffade gymkort.

Bossa fortsatte att vinna första pris i drömmarna.

Och så lärde hon sig att stå!

Första helgen i december tog vi första bilturen sedan BB-hemfärden.

Jag, Liselott och Bossa åkte till Värmland och hälsade till exempel på hos min farmor och farfar i Degerfors.

Bossa började stoppa allt i munnen. Oftast händerna.

Farfar och farmor Björnsson hälsade på en del.

Och farbror Joakim.

Fast Jocke är ju inte farbror by blood, om man ska vara petnoga. Det är ju Johan som är farbror egentligen.

Alexandra kom också förbi.

Liksom Johan och Axel.

Vi kom på att det är mycket roligare att bada om någon mer är med i badkaret.

Jag kämpade superlänge med att få till en bild där Bossa både log och tittade in i kameran. Lyckades till slut och skickade den här på förstoring för julklapp till mormor + morfar och farmor + farfar.

Första julen med Bossa var hemskt fin. Vi var hos Nils föräldrar i Halmstad och mina päron kom ner.

2 kommentarer: