lördag 1 januari 2011

Året som gick, mars och april

I mars började vi se oss om efter ny lägenhet. Ett tag trodde vi att vi skulle bo här, på Mors backe. Den lägenheten försvann dock genom att någon la ett fulbud före visningen.

Jag köpte nya fina skor.

Och olja för att slippa bristningar. (Slapp dock inte.)

Matilda och Micke hade sin bröllopsfest.

Det var så himla, himla fint. Och Matilda hade på sig den snyggaste brudklänning jag sett.

Jag åt väldigt mycket Gustafskorv.

Ja, vilken korv som helst egentligen.

Jag satsade också mycket på goda caféfrukostar.

La också extra krut på hemmafrukostarna. Äta överlag verkar ha varit stort för mig i mars.

Jag kollade när Nils ställde upp i en badmintonturnering.

Och såg en väldigt bra konsert.

Hittade ett café med mysig inredning.

Och köpte ett balsam som luktade drink.

Jag gick en webbpubliceringskurs för jobbets skull. Han som höll i kursen var väldigt lik de Niro. Han ställde upp på att säga "how you doing" för oss.

Vi lyckades samla tre gravida magar i en hall.

Och Bossa fick sitt första plagg. Det kom från Gabriella och Michael.

Det blev april och den månaden inleds ju alltid med Stora lattedagen. I år firade jag och Anton på Jacobs i Haga.

Jag började se ordentligt gravid ut.

Fast kulan på magen kan också ha berott på min explosiva glassätning.

Det blev äntligen vår och jag kunde dricka mina alkoholfria öl i solen.

Det blev stort rabalder när en på jobbet, Henrik, köpte en iPad.

Folk på mitt jobb är helt galna i Mac-prylar och någon trodde att min MP3-spelare av annat märke egentligen ville vara en Appleprodukt.

Jag gick på loppis och köpte skor till mig och en väska till Nils.

Och så turistade jag och Liselott i Alingsås.

Jag fick träffa en av världens finaste taxar: Lukas.

Lukas bor hos Emil och det var han som var värd för månadens bokklubbsmöte.

Jag köpte världsgoda chips.

Och en JÄTTESTOR mjölk.

Sedan försökte jag visst göra något med håret. Oklart hur tankarna gick här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar