söndag 2 januari 2011

Året som gick, maj och juni

Maj inleddes med kosläpp i Halmstad.

Jag köpte The Arks skiva som var en tidning.

Det blev tillräckligt vår-fint för att snygga till balkongen.

Jag och Anton gick på bra konsert.

Och jag såg såhär gravid ut.

Vi drog till Tyskland och hälsade på min bror med familj. Nils fick träna på bebis med Emma, då tre månader.

Och så kollade vi in det här drömska slottet som heter något svårstavat. *googlar* Neuschwanstein, var det.

Jag köpte fint tidningsställ.

Och Jack kom!

Jag fyllde 30 och Nils tog med mig till Nordens Ark.

Det var fint.

Och så körde han ut mig till havet så att vi fick äta middag med utsikt.

Fick en snygg och gammal klocka, också.

Liselott födelsedagsöverraskade mig med brunch på Ritz.

Och öl och hund i Majorna.

Det var megaloppis där och det var hemskt mysigt.

I juni blev det ligga-på-gräset-varmt och Alexandra, Cathrin, Cecilia, Liselott och jag göttade oss i Trädgårdsföreningen. Vi gick i samma klass i grundskolan allihop.

Vi läste en seeegdragen bok för bokklubben. När det var dags för möte visade sig det att jag var den enda som läst ut den.

Jag skaffade linser och kunde börja använda solglasögon. De här fick jag av Matilda.

Jag inkasserade min födelsedagspresent från Liselott och vi drog till Kolmården.

Där höll vi på att dö strutsdöden.

Vi hittade vår nya lägenhet och började packa ihop den gamla.

Jag tog bilder på vår fina gamla en-och-en-halva för att komma ihåg den ordentligt.

Jag såg såhär gravid ut.

Vi firade midsommar hos Liselott och Stefan.

Och jag kunde stoppa en ostbåge i naveln!

2 kommentarer:

  1. Jag läste minsann också ut detektiverna!

    /Anonym

    SvaraRadera
  2. Ola? Men det var väl efter att mötet ägt rum? Har för mig att jag ganska allena hade läst till slutet när vi satt där i parken.

    SvaraRadera