söndag 2 januari 2011

Året som gick, juli och augusti

Det blev juli och vi flyttade in i nya lyan.

Vi fick träffa Mauritz!

Jag blev tvungen att börja använda sådana här...

... och större storlekar på mina behåar.

Vi åkte till norra Skåne, för att hjälpa till med rensning av Nils farmors hus.

Jag fick en skrivhörna i lägenheten.

Men mest mådde jag såhär. För det var så varmt och jag var så tjock.

Sedan kom jag på att jag kunde ta kalla bad i badkaret och då blev tillvaron lite trevligare.

Vi beställde massa Bossakläder från Threadless.com. Bland annat en body vars motsvarighet Nils har som t-shirt.

Vi drog på minisemester till Malmö och shoppade 2nd hand-prylar till nya lyan.

Liselott fyllde 30 och jag överraskade med tyllkjol på sängen.

Jag var stor...

Vi gick på division 1-fotboll. Degerfors-Örgryte.

Och jag köpte finsmink och tänkte att "det var nog sista gången på ett tag".

Augusti kom och jag slutade jobba. Hängde i lyan och försökte få den fin med våra loppisfynd.

Hängde också så mycket som möjligt med Ylva och Marre.

Jag höll på att dö av värme + tjockma, så Nils köpte en fläkt till mig.

Vi drog till Värmland och klädde oss som pantomimartister.

För att gå på 30-årsfest med cirkustema.

Det var de här fina som fyllde år.

Nils fyllde också år. 29 stycken.

Vi var kvar i Värmland då, så det blev tårta med mina föräldrar samt min bror + familj som var på besök.

På vägen hem stannade vi till vid en 2nd hand i Kristinehamn för att fylla på vår lägenhet med fina gamla möbler.

När vi kom hem fick Nils presenter av mig. Han blev glad.

Och lite senare fick jag färggladda cigaretter av bokklubbs-Emil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar