söndag 12 december 2010

This skin

Nu när jag får lön från försäkringskassan i stället för min chef har jag som bekant fått anpassa min livsstil en liten skvätt. Jag tänker efter innan jag lägger pengar på saker och har slutat med sk. "lyxprodukter".

Det har gått förvånansvärt bra, det här nya livet. Men en sak har varit svår. Och det är övergången från...

den här...


... till den här.

Varje kväll hatar jag att jag inte längre lever min Dermalogicamjuka tillvaro. Det är inte fråga om någon försumbar skillnad. Det är en helt jävla överjordisk skillnad på min gamla dyra kräm och den här rinniga trista. Min hy spricker och jag känner mig konstant törstig i ansiktet.

Så i dag unnade jag mig en kompromiss och beställde den här. Ligger mellan ACO och Dermalogica i pris (cirka 200 inklusive frakt från en för mig tidigare okänd webbutik som heter Glamazon) och kommer i en fin burk. Så om den inte lever upp till mina fuktigaste drömmar så kanske jag åtminstone blir glad när jag ser den i badrumsskåpet.

5 kommentarer:

  1. Snygg burk, den lär ju pigga upp badrumsskåpet!
    Men annars är mitt heta tips på ansiktskräm som prismässigt ligger mellan ACO och Dermalogica men som är riktigt bra: Avene. Finns på olika Apotek, typ Kronans, Doc Morris, Hjärtat.

    SvaraRadera
  2. Oh - tack! Ditt förra tips var så himla bra (är inne på deodorant nummer tre i ordningen nu) att jag nästan måste köpa nu på en gång.

    SvaraRadera
  3. Ja Vichys deo är så sjukt bra! Hemskt dyr men det är värt det. Särskilt om man är lite extra svettig nu när man baxar runt barnvagn i snömodden...
    Avene-krämen jag använder heter Hydrance optimale och finns i light och riche, nu på vintern kör jag med riche men resten av året med light. Urbra, och mkt bra att lägga smink på dessutom.

    Och förresten idag hade vi premiärvisning av lillebror på storebrors dagis i och med luciafirande, och gissa om inte mindre än fyra (4) personer utropade "Oooh så NÄPEN!" när de såg lillebror. Det är mina sönder det, the curse of being sjukt näpen.

    SvaraRadera
  4. Men hallå - nätet! Finns det inte på tradera (i originalförpackning då jö) så lär det finnas på massa andra sajter till förmånligt pris.
    /Kriss som sällan köper NÅGOT till fullpris

    SvaraRadera
  5. Karin - Bossa fick också en massa "näpen" när vi var på bb/neonatal. En sköterska gick så långt som att säga "men oh så näpen - man ser verkligen att det är en tjej".

    Kriss - jag brukar köpa Dermalogica från den här sidan: http://www.jerseybeautycompany.co.uk/. Det är det billigaste jag hittat - men det är ju fortfarande dyrt som snor... Tradera har jag inte tänkt på förut. Ska kolla upp!

    SvaraRadera