onsdag 29 december 2010

Sorry Bossa, but it had to be done

Först: Jag tror att jag måste avdramatisera det här med sömn. Läser man inte alltid om folk som snittar två timmar per natt och lever hur bra som helst på det? Jag kan ju bli en sådan.

Sedan: Bossa fick precis sin första klippning. Ingen rolig historia/frisyr, jag klippte mest bort några sjok av testar. Hon hade nämligen börjat utveckla dreadlocks i nacken, pga allt gnidande mot kudde/vagnunderlag/lekfilt. Och även om hon såklart ska få ha dreadlocks om hon vill, så får det ske under mer organiserad form i framtiden.

Det var svårt att klippa en sprattlig bebis som helst inte ligger på mage än, men det gick.

Lite glesbefolkat på hår i nacken nu.

3 kommentarer:

  1. Har för mig att jag läst/hört att Margaret Thatcher snittade 4 h per natt. Fast det kanske inte är någon trös precis? Kram Kusse

    SvaraRadera
  2. Just det ja, jag har också hört det om järnladyn. Men fyra timmar - det låter ju som en dröm, det.

    SvaraRadera
  3. Perfekt om det räckte för att både psyke o kropp skulle få tillräcklig återhämtning. Men vi kan ju inte alla vara järn-ladies. Det vill vi nog inte heller. 7 timmar oavbruten sömn med start före midnatt har jag hört ska vara rekommenderat att snitta. Vi får sikta in oss på det. Kram

    SvaraRadera