torsdag 2 december 2010

Några saker, eller fuckit

1. Att vara hemma själv med småkrasslig bebis samtidigt som man själv är råförkyld är jättejättejobbigt.

2. Att ens man, som dagen till ära jobbar i Stockholm, ringer redan vid 13-tiden och meddelar att "allt gick snabbt och smidigt" gör att man då blir inte bara glad utan LÄTTAD. Snart kommer han hem och avlastar, liksom.

3. Att SJ sedan visst inte kan erbjuda ens man plats på något tåg till Göteborg förrän efter klockan 19 på kvällen gör att man blir nedslagen igen.

4. Att SJ sedan meddelar att tåget han väl fick plats på är en timme försenad gör att jag börjar grina.

Överreagerar jag? Javisst! Men jag har så himla ont i huvudet/bihålorna nu och orkar inte mer och alla vet att "en timme försenat" på SJ-språk betyder att Nils kommer hem lagom till Bossas treårsdag.

7 kommentarer:

  1. Åh nej :-( Jag lider med dig. Min man pendlar varje dag rätt långt med tåg och så här års är det för jävligt, man vet aldrig när (eller om) han kommer hem. Har gått hemma idag med ledsen magknipsbebis och väntat och så satt han fast i Emmaboda en evighet :-( Hemskt jobbigt när man verkligen räknar ner och längtar efter avlastning. Jävla jävla snö!!

    SvaraRadera
  2. Och jag lider med dig! Man är så himla ensam när man är ensam med ledsen bebis.
    Jävla snö. Och jävla SJ/banverket som blir lika förvånade varje år.

    SvaraRadera
  3. Usch stackare! Tycker inte alls att du överreagerar. Hatar sj så mycket. Henke är ju i vetlanda 2 dagar i veckan (1 natt) och man kan aldrig lita på att hans tåg är i tid. Jag började precis nästan gråta när han meddelade att han måste vara nere 3 dagar nån av veckorna innan jul. Det är så jobbigt att vara själv så länge med liten bebis. Har fått sån stor respekt för ensamstående föräldrar. Hur gör de?!!

    SvaraRadera
  4. Nästa gång ringer du så kommer jag!!!
    Sara W

    SvaraRadera
  5. Eva - men fy, är han över-natten-borta varje vecka? Nils ska sova borta för första gången nästa vecka och jag bävar.

    Sara - tack, du är för rar.

    SvaraRadera
  6. SJ är SJ bara att inse det...
    Jag åte ju en del tåg i somras när jag var till Hong Kong och det enda förseningen vi hade var på fyra timmar samt ett tågbyte på vägen hem från STHLM till GBG...

    SvaraRadera
  7. Haha, det är ju fantastiskt roligt. SJ for president!

    SvaraRadera