tisdag 14 december 2010

Man ska ju inte jämföra barn, men jag jämför

Jag har blivit som besatt av en sak: att gå igenom arkiven på bloggar vars författare har småbarn. Jag utgår från när deras ongar föddes och så räknar jag 10-11 veckor framåt och läser. Det är fascinerande att se hur de upplevde sina bebblar när de, bebisarna, var lika gamla som Bossa är nu. Jag kan inte få nog.

De här bloggarna gräver jag i:

* Att vara Charlie Schulmans pappa
* Min kusin Johannas blogg
* Katrin Z
* Popmorsa
* Nu när du finns-Linda
* Fotbollsfrun
* Expedition Lindberg
* Linna Johansson.
Nu vill jag ha mer! Någon som har tips?

2 kommentarer:

  1. Med risk för att låta som en bitter surkärring (för det skulle jag väll aldrig vara;-P)varför tar du inte vara på den tid du har med Bossa nu istället för att plöja gamla bloggar och "jämföra", vist det kanske är spännande osv men den tid du har med Bossa just nu kommer aldrig tillbaka även om det kommer av mer tid... Men om 30, vad tro du du kommer tänka tillbaka mest på, Bossa och vad hon gjorde vid 10-11 veckor eller vad Alexander Schulmans unge hade för sig vid samma ålder...

    SvaraRadera
  2. Don't worry, jag läser bloggar när Bossa sover. Oftast somnar hon när hon ammar, och då sitter jag ganska fastlåst i soffan. Då finns det inte så mycket annat att göra än att surfa och kolla teve.

    SvaraRadera