lördag 25 december 2010

Klapparna

Dagen efter stora dopparedagen kan jag konstatera att både jag och Nils måste ha varit snälla i år. Det är nästan generande så mycket fina klappar vi fick. Och genomtänkta. Jag kanske bara nämnt någon gång att det vore gött med en cd-spelare till Bossas framtida rum eller en termometer till balkongen och så har valda föräldrar snappat upp det och sparat informationen för att kunna leverera till jul. Så fint. Annat bra och efterlängtat under granen: kaffebryggare, våffeljärn som man kan göra sådana där feta belgiska våfflor i och som dessutom funkar som en grill, precis hur mycket kläder som helst till Sally Bo, strykjärn, bäddset, fotoalbum och hör här: en weekendresa of our choice inklusive barnvakt. Det är faktiskt alldeles för mycket. Men fifan vad fint det ska bli.

Sedan fick jag en urbra grej av Nils. Ett nytt objektiv till min kamera. Det är ganska litet och gör att till exempel porträttbilder ser helt proffsiga ut. När man medelst zoomfunktionen valt vad som ska vara i fokus så blir resten av bilden lite sådär snyggt blurrig. Så här:

Paket i fokus.

Skärpa på hunden.

Fina Bossa.

Fina mamma.

Nils brorsa. Också fin.

Och så jag. Jag ammar här, så jag beskar bilden för att undvika att göra en Janet på er. Det ser ju ganska konstigt ut ser jag nu.

4 kommentarer:

  1. ser inte alla hundar sorgsna ut framifrån?
    eller är det bara jag som tycker det?

    SvaraRadera
  2. Visst är det så. De borde lära sig att le.
    God jul, förresten, fina Ola.

    SvaraRadera
  3. ååh, fick du ett objektiv? Så trevligt :) Det hade jag inte aaaning om :P Btw, fokusringen, Mary, fokusringen. Inte zoomfunktionen. Annars: stiligt! Keep up the good work!

    God jul i efterskott och gott nytt i förskott!

    SvaraRadera
  4. Ah - fokusringen! Uppfattat.
    Tack för tipset om objektivet. Det är superkul att plåta med det.
    Gott nytt på dig med!

    SvaraRadera