lördag 25 december 2010

Jag är dum i huvudet. Eller blir snart.

Känn på den här då: min mamma gav mig den bästa klappen man kan få — bebisduty hela natten så att jag skulle få sova ut.

Glad i hågen unnade jag mig att stanna uppe till strax efter midnatt innan jag gick och pumpade brösten och däckade vid ett någon gång.

Klockan fyra vaknade jag. Och sedan dess har jag varit vaken. Hela tiden med det härliga mantrat "nu måste du passa på att sova, det här är din chans" i huvudet. Tätt följt av, de senaste timmarna: "nu vaknar hon snart, så nu är det nästan ingen idé att du somnar ändå" och: "jo, all sömn är bättre än ingen sömn så SOMNA nu för fan".

Jag blir på fullaste allvar vansinnig snart.

4 kommentarer:

  1. Åh din stackare. Jag vet precis hur det är. Det är en av mina bästa grenar det där, att ligga o tänka att jag måste somna och få ångest för att det inte sker på en gång, eller nästan inte alls. Mitt enda tips är att bara försöka slappna av o försöka inte tänka så mycket, men det är lättare sagt än gjort. Du får ta en tupplur med lillan idag. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Jag slet åt mig ett par lurar under förmiddagen, så nu känns det lite bättre. Några kannor kaffe på det här, så!

    SvaraRadera
  3. Maria Liljegren25 december 2010 20:30

    Exakt detsamma för mig. satt upp till ett hade druckit lite lagon ;) klockan halv fem vaknade thea å gick inte att somna om. Hon somnade inte för ens 09.30 då hela min familj va uppe (kunde alltså själv inte lägga mej) Skall nu strax i säng, åhh gud va skönt!

    SvaraRadera
  4. Usch, hatar när det händer. Nästan så att man börjar fundera på om man inte kan få lägga bara lite-lite sömnmedel i flaskan...

    SvaraRadera