tisdag 7 december 2010

Hon är dock ganska lång. Lång och smal? Låter inte som en dotter till mig.

BVC-besök i dag. Bossa väger nu pyttestrax över fem kilo och det är inte riktigt perfekt. Hon borde gå upp mer än vad hon gör, för att vår BVC-sköterska ska vara riktigt nöjd. Jag är inte helt säker på om jag kan göra så mycket mer än att ge henne obegränsat med mat. Men Marjut (vår BVC-person) vet på råd: när Bossa somnar vid tutten ska jag medelst handkläm liksom pumpa in mer mjölk i henne, i sömnen. Vi får väl se hur det går.

Det syns ju på'na att hon är för liten. Fyller ju inte ens upp halva sängen.

3 kommentarer:

  1. Maria Liljegren7 december 2010 17:27

    Du kan ju oxå ge henne mer ersättning? de blir feta på det =) Verkar lite halvkrångligt att handpumpa in i en sovande bebis. Men prova du det och återkom ;)
    Kram å lycka till....

    SvaraRadera
  2. Va dom kör med dig på din BVC! Barnen äter ju det dom behöver, och har man inte nog mjölk själv får man ju bara ge ersättning:) Inte ska dom få en att må dårligt pga det! Min lillkille fick ersättning+amning från 1 mnd, och vägde fortfarande mindre än genomsnittet, men va oxå längre... I slutändan har det ju jämnat ut sig:) Verkar dom det är så mycket stress om just det här med att dom MÅSTE lägga på sig såochså mycket, men det är ju olika för alla barn...:)

    SvaraRadera
  3. Maria - ska testa mer ersättning. Vi ger henne mest på kvällarna nu, men ska försöka ha en flaska framme även under dagen.

    Ada - word!

    SvaraRadera