söndag 19 december 2010

En natt med Bossa

Vänner och bekanta, i går kväll slog jag rekord i tidig läggning av Sally Bo. Klockan 22 var hon nergosad och i drömmarnas värld i vagnen. Dessutom: hon skrek nästan ingenting i går kväll. Visst, hon var orolig och gnällig, men det riktiga primalskrikandet uteblev.

Det här är tidigare unheard of. Vågar man hoppas på ett trendbrott? (Nä jag ser själv att jag gick för långt där.)

Allefall, jag tänkte bjuda på hur resten av natten blev. Håll i er:

22.00 - Bossa sover. Jag gör mig redo för natten och lägger mig och läser.
23.00 - har läst ut Norwegian Wood av Murakami. Släcker och somnar omedelbart.
01.00 - Bossa vaknar. Jag lyfter över henne i sängen och ammar henne. Hon somnar om.
03.50 - Bossa vaknar. Jag liggammar henne. Hon somnar inte om efter maten, utan ligger och sprattlar oroligt ett tag. Jag håller nappen åt henne och försöker lugna.
04.30 - Bossa har somnat igen.
04.40 - Nils går och lägger sig. Han har fezztat_med_killar. Vi pratar lite om kvällen.
06.00 - Bossa vaknar. Vi liggammar. Hon är superorolig efter maten och kommer inte till ro. Jag tröstar, buffar, vyssjar.
07.00 - Bossa sover igen.
07.01 - Jag kastar ut Nils, som snarkar och slåss i sömnen. Han får sova på soffan.
07.30 - Bossa vaknar och gnäller. Jag trycker i nappen.
07.42 - Bossa tappar nappen.
07.44 - Bossa tappar nappen.
07.45 - Bossa tappar nappen.
07.48 - Bossa tappar nappen.
07.49 - Bossa tappar nappen.
08.00 - Bossa sover igen.
08.30 - Bossa vaknar. Vi ammar.
09.30 - Bossa ammar fortfarande. Vet inte om hon får i sig något, men hon vägrar släppa tutten.
09.40 - Bossa klarvaken. Nu är det en ny dag.

Hur hade ni det i natt?

3 kommentarer:

  1. Darling! Och då var det en bra natt? Fy fan! Det är sånt här som får mig att säga "Nej, jag är sååå nöjd med två stycken". Hoppas det snart blir bättre.

    SvaraRadera
  2. Oj vilken natt. Fast instämmer, hellre småvaket än primalskrik i natten, fy fan för det.

    Jag har lyxen att få sova gott på helgerna för min man sköter all utfodring då. Ett stoooort plus med flaskmatning måste jag säga, förra bebisen ammade jag nätterna igenom och var alltid trött. Nu är jag i alla fall utvilad på helgerna.

    SvaraRadera
  3. Ja, det här var faktiskt en bra natt. Eller ja, hon vaknade kanske lite väl många gånger. Men så länge det inte skriks, så!

    Men allvarligt vad tålig man blir av att få bebis. Hade någon sagt till mig för 12 veckor sedan att jag skulle klara mig på tre-fyra timmars sömn per natt hade jag ju skrattat högt. Nu är jag ju svinnöjd, så länge de där tre-fyra timmarna kommer i en följd.

    SvaraRadera