söndag 26 december 2010

Det slutade med att jag köpte Aftonbladet

Stod vid tidningsstället på Hemköp för att välja läsning till kvällens bad när jag insåg att ingen tidning tilltalade mig. Alls. Har jag kanske hamnat i ett läge där jag ligger mitt emellan alla målgrupper?

Inte ett enda (svenskt) magasin känns kul längre. I alla fall inte så kul att jag är beredd att lägga en femtiolapp på det. Jag kommer inte heller att förnya min Elle-prenumeration. "Superexklusiv intervju med prinsessan Madeleine", liksom. Ja, gjord av hennes kompis, ja. Samma sak med det "unika" reportaget om Jennifer Aniston som var skriven av en av hennes bästa polare. Jag blir förbannad på sådant. Intervjua någon mindre känd hellre än servera sådant där tillrättalagt bajs.

Gud vad jag saknar tidingen Darling.

5 kommentarer:

  1. Jag gillar Amelia, där finns det verkligen lite av varje. =)

    SvaraRadera
  2. Sant. Elle har blivit så tråkig. Senaste numren har jag pliktköpt men inte läst.
    Det slutar annars alltid med att jag köper antingen Damernas Värld eller Femina fast ingen av dem känns rätt. Femina känns för medelålders och DV är så ojämn, vissa nummer är superinspirerande och vissa är urtråkiga.

    Men du, bara du inte börjar köpa massor Vi föräldrar och Mama så är du nog safe ;-)

    SvaraRadera
  3. Och ja, jag saknar också Darling sjukt mycket!
    Hittade gamla Darling-tidningar när jag rensade hos mina föräldrar, vilken nostalgitripp det var.

    SvaraRadera
  4. Amy - Amelia är en av de bättre.

    Karin - åh, jag måste också rota fram mina gamla Darlings. Kom på att det var cirka ett decennium sedan jag läste den. Undrar om jag kommer att uppleva den på samma sätt i dag.

    SvaraRadera
  5. Jo de är fortfarande bra fast kanske inte fullt så bra som jag tyckte som sjuttonåring... En del känns lite utstuderat. Fast det mesta är smart och charmigt.

    SvaraRadera