tisdag 28 december 2010

Det är ganska fint hemma, men jag är inte rolig.

Usch, jävla skitdag i dag är vad det är. I korthet beror mitt dåliga humör på att jag har städat och tvättat supermycket i dag och samtidigt gått och byggt upp en ilska över att jag fastnat i en hemmafruroll som inte känns alls bekväm eller modern.

OBS: jag väljer alltså själv att städa och fixa. Det finns mao ingen logik eller rim/reson i det hela.

Men sur är jag.

Mellan städ- och tvättrycken gick jag igenom alla bilder jag tagit under första månaden med Bossa. Ska fixa ett fint album, tänkte jag. Blev lite gladare när jag hittade den här härliga serien på en nyammad Bossa. Är det verkligen sant som de säger, att alkohol inte går över i bröstmjölken? These pictures beg to differ.




4 kommentarer:

  1. Haha! Underbart

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt! Du borde göra en GIF-animation!

    SvaraRadera
  3. 1. Underbara bilder. Älskart. Särskilt den översta är grym.

    2. 100% igenkänning i obekväm och sur hemmafruroll. Extremt lätt att hamna i när man går hemma hela dagarna och hinner se alla dammråttor och ägna sorgligt mycket tid åt att grubbla över om det är bäst med vaxduk eller bordstabletter typ samtidigt som ens partner kommer hem från jobbet och är inspirerad och obekymrad efter heldag med andra vuxna. Hatart. Som tröst kan jag säga att förra gången vi hade bebis så drabbade hemmafruledan även min man när han var hemma. Han tjatade om vikten av att byta disktrasa och tyckte att jag verkade onormalt glad och snygg för en vanlig dag på jobbet och var precis lika sur och hemmafruig som jag var när jag gick hemma.
    Som tröst kan jag säga att det går över när man kommer tillbaka till verkligheten dvs arbetslivet igen. Men det är lätt att hamna i det, känner jag även denna föräldraledighet :-/

    SvaraRadera
  4. Tack Karin, det är så himla skönt att höra att jag inte är ensam. Det känns ju lite som att jag håller på att bli galen. Eller åtminstone gravt personlighetsförändrad.

    SvaraRadera