lördag 18 december 2010

Det är fan bajs_överallt_nu.

Jag har fått berättat för mig att förr i världen, som till exempel för cirka 30 år sedan när jag och min bror var nykläckta, så hade barn blöja i max ett par år innan de lärde sig att gå på pottan. Tydligen var blöjorna så obekväma (storbinda och plastsnibb, typ) att barnen gärna slapp dem. Nu, däremot, lär blöjorna vara så sköna och högabsorberande att ongarna gärna fortsätter med sitt "i byxan"-kiss och bajsande så länge som möjligt.

Med detta i ryggen undrar jag vad som egentligen hände nyss, när Bossa krämade loss så att det inte bara gick igenom blöjan, utan också genom bodyn och byxan och ut i babysittern.

Har jag fött fram en bajsare som dagens superavancerade blöjor inte rår på? Är det något blöjföretag som vill anta utmaningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar