söndag 14 november 2010

Vi har så himla många tantrums framför oss. Men också massa nya roliga egenheter och färdigheter.

Enligt den där bebisboken jag skrev om tidigare, den som berättar att Bossa ska ta ett utvecklingssprång, så ser barnets första år ut så här. Det svarta är jobbiga perioder och solen är mys osv.

Det känns lite sisådär att det är så himla mycket svart. Men det känns bra att veta att varje jobbig period betyder att Bossa utvecklas och får nya skills. Hoppas på något skoj när vi ridit ut den här stormen.

Ps: Jag vet att det enligt schemat ser ut som att Bossa, som ju är drygt sex veckor, borde vara mitt i en solig period. Men enligt boken ska man ta med det faktum att hon gick över tiden med en-två veckor och alltså hela tiden räkna med att hon ligger en-två veckor före schemat.

4 kommentarer:

  1. Ella måste vara i en svart period just nu. Vad man (jag) än säger så säger hon samma sak fast lägger till "INTE" före. Det är världskrig varje gång vi ska utanför dörren för det finns inget som är så lätt & lönsamt att trotsa om som påklädning. Tandborstning och ekseminsmörjning går också superenkelt att göra jättesvårt.. kram Kusse

    SvaraRadera
  2. Du den där boken skulle nog jag behöva kika i också. Vad heter den? Den svartmålade perioden runt v 15-16 på bilden stämmer skrämmande väl överens på Doris nuvarande humör... Men uj vad lång den är!
    Vore kul att ses snart förresten. Vad sägs om lunch eller fika i veckan? Kram Emma

    SvaraRadera
  3. Johanna - åh stackars. Jag bävar inför tvåårstrotsen. Om Bossas hetsiga humör, eller ska vi kalla det "starka karaktär", håller i sig så kommer det att bli en intressant tid i casa de Hellbjörns...

    Emma - det var BVC-damen som tipsade mig om boken. Jag gillar den skarpt! Även om vi inte kan avstyra skriken så är det skönt att veta att hon skriker och är orolig av en anledning. Och att det kommer att mynna ut i något bra. Här hittar du den: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=917429055X

    Ja - ses till veckan låter flott. Jag och Bossa kanske kan få hälsa på i Jonsered någon dag? Onsdag eller torsdag skulle passa fint för oss.

    SvaraRadera
  4. Mysigt! Ska vi säga torsdag? Ni får gärna komma hit om det funkar för dig. Jag kan komma och hämta i stan om du vill. Hörs närmare om det!
    Boken är slut på varenda nätbutik som som finns och på akademibokhandeln. Men skulle du stöta på den någonstans får du gärna hojta till. Kanske kan få kika lite i den på torsdag.

    SvaraRadera