fredag 5 november 2010

Fredag

Mammagött och Bossagött.

7 kommentarer:

  1. Jag dricker fincider jag. Så himla underskattad dryck!

    SvaraRadera
  2. Åh vad gött för alla inblandade! Ett glas vin, vad jag längtar!
    Jag har 11 dagar till kejsarsnittet. Tror du man törs be om ett glas vin på den där efter-förlossningen-fika-brickan? ;-)

    SvaraRadera
  3. Karin - min vän Liselott hade med sig skumpa till förlossningssalen (hon väntade utanför när jag födde), men jag vågade inte öppna den. Nu i efterhand tycker jag att det var lite fegt av mig. Kan inte du vara modigare än jag och testa att be om bibb på brickan? Det vore så himla kul att höra vad de säger.

    SvaraRadera
  4. Jag slår vad om att på sjukhusen i Paris ingår ett glas skumpa på förlossningsbrickan... Jo jag ber om lite bibb då. Känns som om det lyxigaste de kan plocka fram är typ nyponsoppa. Osötad nyponsoppa.
    Nej men man skulle vilja fira med ett glas skumpa och en stor briemacka. Det har jag saknat i snart nio månader.

    SvaraRadera
  5. Maria Liljegren7 november 2010 00:45

    jag snittades. Tyvärr får man ej då den "goda" fikan. Inte på Möndal i varje fall. Utan där hamnar man på uppvaket i flera timmar.... utan mat eller dryck. Maken fick däremot brickan. jag har snittats två ggr å inte fått någon =( Kan mej minnas att jag fick dricka superlite vatten efter ett par timmar ;)

    SvaraRadera
  6. Nej är det sant?! Jag ska snittas om en vecka ungefär. Tänker kräva av maken att han sparar brickan till mig ;-)

    SvaraRadera