måndag 22 november 2010

Ett kolikbarns bekännelser

Var på första föräldragruppsträffen i dag. Alltså den som BVC ordnar, med föräldrar från samma område som man själv bor i.

Det var bara fyra mammor, en pappa och fyra bebisar där. Men till skillnad från den föräldragrupp som MVC ordnade under graviditeten så var det folk jag skulle kunna tänka mig att umgås ganska otvunget med (inga viktigbyxor!).

Hur som. Vi pratade förlossning och förväntningar och jag insåg att jag hade tur som fick igång amningen utan problem (en tjej pratade om "bröstvårtor som köttfärs"). Min bebis var såklart den enda som skrek och jag fick lämna rummet två gånger. Jag tyckte dock inte att det var så farligt - det var ju bara cirka nivå tre av tio på skriken - men ändå fick jag flera "ojoj, stackare" och "att du orkar" när träffen var över.

Alltså: jag har härdats.
Men: mina bröstvårtor ser inte ut som köttfärs.
Summering: rätt nöjd ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar