onsdag 17 november 2010

Day 7, your best friend

Tänk att du har en vän som ska gifta sig i Las Vegas en lördag i juli. Du har precis påbörjat en ny anställning och får ta typ två dagar semesterledigt på hela sommaren. Flygbiljett + hotellvistelse går lös på minst 10 000 och resan till Vegas tar typ ett dygn med knorviga byten. På grund av det där med semestern kan du bara stanna i USA en helg.

Skulle du åka?

Inte många skulle svara ja på den frågan. Men Liselott gjorde det. Hon la glatt en smärre förmögenhet på att ensam resa över till USA för att se mig säga ja till Nils. De andra gästerna passade på att kombinera bröllopsgrejen med till exempel två veckor i Kalifornien, men Liselott åkte över enbart för vigselhelgen.

Det är fan i mig helt galet, det.

En annan sak: Nils bästa vän väntade i en månad med att hälsa på efter att Bossa kommit. Min bästa vän (jag snackar alltså om Liselott fortfarande) dök upp i förlossningsrummet med blommor och champagne.

Gud. Hon är så fin, min bästis.

Liselott och jag på toppen av The Stratosphere.

4 kommentarer:

  1. Hej! Tänkte bara kommentera såhär på onsdagskvisten att jag läste igenom flera månader av din blogg igår för jag hittade den igår och jag tycker du skriver så himla bra. Kloka roliga kvinna! Och så idag insåg jag att åh nej, jag lade inte bloggen i favoriterna, oh my. Men lyckades googla fram dig tack vare din dotters finfiiina namn. Så bara det jag tänkte säga, nu ligger din blogg tryggt bland favoriterna. Hoppsd du får sömn och en fin onsdagskväll! //Linda

    SvaraRadera
  2. Ting — she sure is!

    Linda — gud, jag blir alldeles generad och rörd över dina ord. Vad fin du är!

    SvaraRadera
  3. I’d like to go to your blog more typically however currently it seems to be taking perpetually to come back up.
    I go to from work, and our connection there may be fairly good.
    Do you assume the issue might be on your end?

    Check out my site having trouble getting pregnant after a miscarriage

    SvaraRadera