tisdag 16 november 2010

Day 6, your day

08.00. Gå upp. Dusch, smink, kläder, tänder.

9.00. Väcka den här grisen. Byta blöja, klä på, amma, packa ner i vagnen.

9.30. Gå ut och gå.

10.00. Återbesök hos MVC. Min barnmorska tyckte att vi skulle vänta med gynundersökningen till dess att jag får sätta in en spiral om en månad. Mao hade jag inte behövt kliva upp före Nils i morse för att hinna duscha innan han drog till jobbet. Fail.

Kort summering av återbesöket: jag får bada badkar, men inte träna. Måste göra knipövningar i ett par veckor innan jag får träna. Hade glömt det där med knip.

11.00. Promenad till Gårda. Möta en person som ville sälja babygym + hoppgunga till mig för totalt 200 kronor (älska Blocket).

På bilden testar Marre gymmet.

Strax före 12.00. Hemma igen. Den här lappen sitter i vår hiss. Jag tycker att det är fint att någon har kommenterat kommentaren som anmärker på barnets (mest troligt är det väl ett barn som skrivit lappen) språkliga misstag med ett "herregud en så dum kommentar!".

12.00. Göra pannkakor. Äta pannkakor. Amma Bossa.

13.00. Besök av Marre, Ylva, Jack och Gabriella.

Cirka 15.30. Promenad.

16.30. Leka med myran och apan.

17.00. Ömsom skrika, ömsom sova, ömsom äta.

18.00. Spenatsoppa, cola light, Aftonbladet.

19.30. Bada, Elle, rödvin, choklad.

Nu går jag och lägger mig och läser "Kafka på stranden". Den är jättebra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar