fredag 12 november 2010

Day 2, your first love

Han hette Ola och var 17. Jag var 16 och hade precis gått ur nian och nyss börjat dricka alkohol och endast hånglat med cirka två personer.

Jag kommer ihåg på fezzten vi "blev ihop", hur han bad mig sätta mig i hans knä och jag var helt klumpig och försökte sätta mig som vanligt och han bara "nä såhär" och menade grensle och så kände jag mig dum som inte fattade det från början. Och senare på kvällen såg jag hur en mygga bet mig i armen, men jag vågade inte röra mig för att vifta bort den för vi satt ju bredvid varandra och höll varandra i handen och om jag rörde mig kanske det magiska skulle försvinna.

Vi var ihop i två år och det var väl mest fint, men också lite fult såklart. Jag var så himla rädd för att han skulle vilja göra slut så jag godtog att han fortfarande var kär i sitt ex, till exempel. Fult. Och jag började spela magic och innebandy samt läsa fantasyböcker för att han gjorde det. Ganska fult. Men mest "ha-ha funny". Magic, liksom.

Här är han i mitt gamla flickrum. Ja, jag hade black tower-flaskor som inredningsdetalj och Nirvana på väggen. Och ja, han hade en fräsig polo och ringar i båda öronen. 1996, säger jag.

5 kommentarer:

  1. Asså "fräsig polo"! I know the drill om man så säger...

    SvaraRadera
  2. Blue Nun-flaskor med stearinljus funkade också..

    SvaraRadera
  3. Johanna - jamenvisst!

    Otto - ajaj, skulle givetvis ha varit "innebandy, liksom". Inget fel på magic.

    SvaraRadera