onsdag 24 november 2010

Att bli pratad med som att man är dum i huvudet

Dagens bästa: fick veta att jag är berättigad friskvårdsbidrag trots att jag är föräldraledig. Hej betalt gymkort!

Sonderade terrängen lite förut. Insåg att Hagabadet är very, very much out of my price range, friskvårdsbidrag or not. Sportlife, däremot, är typ gratis med bidraget (helår på endast ett träningsställe, enbart gym/ej pass). Svängde förbi Linnégatans Sportlife tidigare, men kunde inte fixa skiten eftersom det inte gick att komma in med barnvagn.

Rolig grej under övrig sondering:

Tjejen i kassan på Masthuggets fitness: Det kostar 459 i månaden på autogiro och så får du en gymväska på köpet.

Jag: Jag vill inte träna pass, utan bara gym. Vad kostar det?

Tjejen: Det blir samma - här får du tillgång till allt!

...

3 kommentarer:

  1. Nu är det jag som känner mig dum i huvudet. Det där var väl en högst normal och relevant konversation från bägge hållen, eller? Du ville ha billigare för bara gym, hon svarade att man inte kunde köpa det separat.. or...?

    //Milla

    SvaraRadera
  2. Jag var nog inte så tydlig när jag skrev. Grejen var att hon sa det så himla glatt, som att det var en jättebra grej att "allt ingick", trots att det inte alls var vad jag ville ha. Hon undvek liksom min fråga helt med ett "goddag yxskaft"-svar som för att finta mig. Eller, äsch, det var så jag uppfattade det iaf.

    SvaraRadera
  3. Ah, då e jag me =)
    //Milla

    SvaraRadera