måndag 25 oktober 2010

Kvällen

Alltså, det här med att "hålla Bossa vaken" visade sig vara... omöjligt. Hon har varit urtrött hela dagen och i princip bara vaknat till för att äta.

Jag har pratat högt med henne, burit omkring henne under olika lampor och petat henne i ansiktet, men det har inte funkat. Jag vet inte vad jag mer kan göra. Nypa henne tills hon vaknar? Känns ju lite taskigt.

Nä, jag byter taktik. Jag går och lägger mig nu, klockan 21. Då får jag åtminstone några timmars sömn, eftersom Nils sitter uppe en stund till. Jag får saka bort Montazamipremiären helt enkelt.

Förresten - hur rolig är min blogg nu? Jag skriver ju i princip bara om skrik, sömn och avsaknad av det senare. Inte så där himla spännande. Men det är verkligen det enda jag tänker på: när ska jag få sova nästa gång och hur många timmar kan det tänkas bli?

3 kommentarer:

  1. Är slav under bloggen!

    SvaraRadera
  2. Jag med! Så trist att jobba, så mysigt med bebis! Gräset grönt på andra sidan är :-)

    SvaraRadera
  3. DJ - puss på dig!

    Em - visst är det så. Under slutet av graviditeten längtade jag efter att "äntligen få föda så att jag kunde få sova gott igen". Little did I know...

    SvaraRadera