onsdag 27 oktober 2010

Kanske får ångra det här bittert inom kort, men vad fan

Mysiga känslor överallt! I dag är en bra dag. En riktigt bra dag. Jag vet inte om det här inlägget kommer att landa i något substansrikt över huvud taget, men jag tänker att jag måste dokumentera de tillfällen då allt känns rätt gött. Också. Just nu är en sådan stund.

Vi kan börja med att Bossa sov sin bästa natt hittills i natt. (Att jag sedan låg som på nålar och inte kunde somna är en annan sak. Vi får ta en sak i taget.) Vet inte om det berodde på att Henrik gjorde ett strålande jobb med att hålla henne vaken i går kväll (han jobbade mycket med ljus och att blåsa henne i ansiktet) eller om vi bara hade tur, men hon somnade redan vid tio och var bara vaken sammanlagt ett par timmar under natten som följde.

Sedan känns det liksom bara så himla bra i dag. Jag har inga planer alls för dagen och tänker inte skapa mig några heller. Jag har inte duschat, utan går runt och skrotar i sovkläderna. Gör massa hushållsarbete (en tvättmaskin där, en köksstädning där), betalar räkningar, unnar mig en sminkbeställning från eleven.se och kollar massa Gossip Girl. Hela tiden med en superlugn och fin Bossa bredvid mig som bara gnäller när hon vill ha käk. ÄLSKAR MYSET den här dagen.

I dag väljer vi glädjen. Kolla vad söt!

2 kommentarer:

  1. Mysigt! Njut av detta och tänk att efterhand kommer det att bli fler och fler sådana här bra dagar :-) Sen kommer det jobbiga dagar och nätter igen men ta det då, njut av att det är bra idag och tillåt dig att må bra och vara glad.

    Och vad göttigt med sminkbeställning. Nu blir jag inspirerad. Sista lönen innan jag börjar leva på föräldrapenning bör väl firas med en ordentlig shoppingrunda eller vad säger du? Och eftersom jag är så höggravid som jag är får det nog bli en nätbaserad shoppingrunda. Klick-klick :-D

    SvaraRadera
  2. Jag njöt. Och sedan kom efterspelet. Jävlar vad hon har skrikit. Till och från sedan klockan 14 ungefär. Nu är hon så övertrött att hon inte kan somna...

    Men, som sagt: this shall pass!

    Det är så lylligt att beställa smink på nätet. Ibland hinner jag nästan glömma och så känns det som att man får en present i brevlådan. Jag har aldrig beställt från eleven förut, men jag gillar det redan. Man får nämligen freebees = älsk.

    SvaraRadera