fredag 22 oktober 2010

Hon är så pigg på natten, VARFÖR är hon så pigg på natten?

Det här med sömn alltså. Vad viktigt det är för att man (jag) ska funka.

Så här ser våra nätter ut nu:

Jag går och lägger mig runt midnatt och försöker amma Bossa till ro (vid den tiden har vi försökt få henne att somna i spjälsängen sedan cirka 21, men det har aldrig funkat). När det inte går att amma henne till sömns (har bara funkat en natt) får Nils ta henne i babybjörnen och så får jag sova vidare (han flaskmatar när hon blir hungrig). Sedan, vid 5-snåret, kommer han in och lägger sig och då tar jag över med amning cirka varannan timme. Hon brukar vid det här laget vara lugn och sovig och oftast nannar hon (med amningsavbrott dårå) i spjälsängen till 10 någon gång.

Nils får samtidigt sova i ett sträck till cirka klockan 13, då jag brukar lägga Bossa bredvid honom i sängen så att jag får duscha/frulla.

Min största angst just nu: att Nils ska börja jobba igen på måndag. Hur fan ska det gå?

Nu passar det visst att sova...

3 kommentarer:

  1. Klassiker! Men om några veckor kan ni säkert börja att skjuta lite på hennes sovtider och "klumpa" ihop dem. Dvs, inom kort kommer hon antagligen sova en sväng på fm, en sväng på eftermiddagen och, med lite tur, på natten (med avbrott för kanske en matning).

    SvaraRadera
  2. Gud vad jag hoppas att det blir så.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår det söta du! Det är det jävligaste, jävligaste att inte få sova. Kan fortfarande börja gråta av blotta tanken på det.

    SvaraRadera