söndag 31 oktober 2010

De är så omtänksamma att jag blir gråtmild

Inte nog med att Kakan och Körven gick och handlade och lagade mat åt mig och Nils i går - de hade även med sig massa fina presenter. Här ska ni få se.

Av Kakan fick Bossa fick en hemskt söt klänning med matchande strumpbyxor.

Och det här är så grymt: en sagobok som Kakans blivande man Petter skrivit. Får man lov att säga att han är enormt begåvad? Jag älskar hans konstverk och har en av hans tavlor på väggen.

Körven hade med sig en kudde till Bossa. Så sjukt bra present - den kommer att användas urmycket.

De hade också med sig en hel del "mammagött". Som en flaska chablis.

Och lyxigt body butter samt duschcreme med mangosmak. Sådant där som man (jag) inte unnar sig (mig) längre pga föräldrapengsituationen.

Och senaste färgen i Mavalakollektionen: smokey blue. Älskar Mavalas lack.

Vi fick också fina saker av Petra och Zlatan - en påse full med goda ostar, marmelad, kex och mousserande pärondricka. De presenterna är dock inte så fotovänliga längre då vi redan ätit en del av dem. (Har ju varit allvarligt cheese-depraved i nio månader pga hela den där "farligt för fostret med ickepastöriserade grejer"-teorin, så det var svårt att hålla sig...)

2 kommentarer:

  1. Åh vilka fina vänner du har :-) Det är sånt man längtar efter, att få bli lite bortskämd själv när man är utmattad och trött men då kommer alla med små bebisleksaker till ungen som inte ens kan leka än... Smink, body butter och chablis är ju mycket bättre!

    SvaraRadera
  2. Jag vet - de är underbara! Och att få finemat lagad till en... det var hemskt skönt.

    SvaraRadera