söndag 24 oktober 2010

Bra och dåligt

Bra sak: Bossa skrek inte så mycket i natt.

Mindre bra: Däremot var hon superpigg fram till klockan ett och sedan mellan halv fyra och sex och mellan sju och nio. Pigg på "jag-måste-få-vara-uppe-och-på-dig-mamma-och-du-ska-vara-i-konstant-rörelse"-sättet.

Bra: Jag fick tillfälle att kolla ikapp mig på Greys Anatomy.

En till bra sak: Nils tog'na mellan halv elva och tolv, trots att han var ute på öl i går, så jag fick mig en förmiddagslur.

Mindre bra: Jag fick en kommentar från Eva, som är lite mer insatt i det här med mjölkfritt liv med bebis, än jag och tydligen har jag brustit kraftigt i min research. Det räcker inte med laktosfritt - man måste utesluta mjölkproteinet. Så min shopping i går var ganska lönlös.

5 kommentarer:

  1. Gud så fånigt, det visste jag med, men glömde att förtydliga det! Skit!

    SvaraRadera
  2. Försök med en sak åt gången. Det kan va rätt att äta laktosfritt. Fungerar inte det så uteslut mjölkprotein. Även små barn är individer och reagerar olika, precis som vi vuxna.

    SvaraRadera
  3. Obs! Mjölkprotein finns i typ massa saker, som chips till exempel...

    SvaraRadera
  4. Jenny - äsch, jag borde ha kollat upp saker själv.

    Anonym - ja, jag kan ju lika gärna testa nu när jag shoppat hem ett laktosfritt sortiment.

    Debbie - I know! Jag köpte visst en KORV med mjölkprotein i. Verkar vara ursvårt att undvika.

    SvaraRadera
  5. Jag vet, det är skitsvårt att undvika mjölkproteinet. Men det finns goda saker utan: singoalla kex, falukorv, tacos (om man skippar gräddfil till), delicatobollar, glass på havremjölk (låter inte så gott men är faktiskt helt ok), polarbröd...

    Håller med föregående talare, prova en sak i taget. Annars blir det svårt att veta vad det är som hjälper.

    Olle håller just nu pappa Henrik vaken och jag ska få sova nu.

    SvaraRadera